灼眼のシャナ (Shakugan no Shana)

灼眼のシャナ (Shakugan no Shana)

Nekem így tetszett: 7

A jó: szép animáció, egyedi világ és karakterek, egyéni motivációk
A rossz: hullámzó tempó, nem én vagyok a célközönség
És a csúf: light novelből készült

Vélemény (vigyázat, nyomokban cselekményfoszlányokat tartalmazhat!):

Egészen véletlenül találtam rá, nem is tudtam róla semmit, így komolyabb elvárásaim sem voltak.

Engem az elején hamar megvettek – elsősorban a világgal és a karakterekkel –, pár résszel később azonban sajnos nyilvánvalóvá vált, hogy a célközönség nem én vagyok, hanem inkább a 13-15 éves korosztály. Legalábbis az első két évadban mindenképpen. A harmadik évad elején kellemes meglepetések érik az embert ezzel kapcsolatban, bár csoda nem történik ott sem.

A történet ugyan nem rossz, az anime elsősorban mégis a karakterekből építkezik – hozzá kell tennem, nem rosszul. A világ megengedi, és valamilyen szinten szükségessé is teszi a változatos szereplők felvonultatását, és ezt az egyet hibátlanul megkapjuk. Van itt minden: alkoholista üzletasszonytól kezdve veterán katonán és elveszett hercegen keresztül szigorú apácáig. A karakterek háttere is elég jól megvan, bár ez egy kicsit elsikkad az animében a háttérben zajló másodlagos eseményekkel együtt. Talán a könyv formában ezekre több jutott, de a sorozat nélkülük is élvezhető.

Az animáció végig nagyon jó minőségű, a harmadik évadban pedig még némi kísérletezésre is futotta, emiatt is többször elismeréssel nyugtáztam a látottakat.

Összességében egy egész jó animével állunk szemben, ami ugyan nem tökéletes, és nem fogom miatta elolvasni a könyvsorozatot, de kis kikapcsolódásnak mindenképpen megfelel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

