Mark of the Ninja

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Anno a Humble Bundle[1] 9. ,,fizess, amennyit akarsz” gyűjteményének részeként jutottam hozzá, de mivel nem ez a játék volt a fő motiváció a vásárlásnál, nagyon sokáig a közelébe sem néztem. Aztán a steam könyvtáram rendezgetése közben megint belefutottam, és meg kell mondjam, nagyon kellemes meglepetés ért.


Nekem így tetszett: 9

A jó: hangulat, ötletek, történet.
A rossz: rövid, NG+.
És a csúf: a DLC.

Vélemény (vigyázat, nyomokban cselekményfoszlányokat tartalmazhat!):

A lopakodós játékok kedvelői nagyon fogják szeretni a Mark of the Ninja c. művet, főleg miután végigrohantak az oktató résznek is beillő alap kampányon (NG), és elkezdték a normál fokozatot (NG+). Na de ne szaladjunk ennyire előre.

markoftheninja-1-observe2A játékban egy nindzsát irányítunk, aki a klán megmentése érdekében vállalta a jelet, egy speciális növényből kinyert tintával készült tetoválást, amely extra képességekkel látja el. Az emberfeletti erőért azonban nagy árat kell fizetni. A tinta egyre erősödő hallucinációkat okoz, és ha a delikvens elég sokáig életben marad, akár teljesen meg is őrülhet. A történetet nagyon jól megírták, amennyiben második alkalommal még több kérdést vet fel, mint elsőre – az ember komolyan kételkedni kezd, hogy a megfelelő következtetéseket vonta-e le.

markoftheninja-2-breaklightUgyanúgy eltalálták a játék fő elemét adó lopakodás mechanikáját. Szinte minden küldetés teljesíthető anélkül, hogy meglátnának és/vagy akár egy őrt is harcképtelenné kellene tennünk. Ezzel együtt a szint elején a megfelelő nindzsaruhát és -felszerelést választva – főleg könnyű módban – akár kvázi Rambó stílusban is végiggyilkolhatunk minden szintet. A mesterséges intelligencia nem csal, de nem is végtelenül ostoba, illik kihasználni a fedezékeket és esetenként kiiktatni a fényforrásokat. Tulajdonképpen észrevétlenül mozoghatunk, ha kívül maradunk a látótereken és nem csapunk nagy zajt. Utóbbi szintén fontos eleme a játéknak, a hangforrások figyelemelterelőként is szolgálhatnak.

A gyűjthető dolgok sem maradhattak ki: szintenként három található belőlük, és a klán történetébe való alkalmankénti betekintésen kívül stílusosan mindegyikért egy haikut kapunk jutalmul.

markoftheninja-3-distractA második menetet (NG+) elkezdve az embernek olyan érzése van, hogy a játék most lett olyan, amilyennek a készítők eredetileg megálmodták. Nagy változások nincsenek, de például már nem átlátszóak a falak, hogy csak egyet említsek. Nehezebb ez a mód, de egyben sokkal hihetőbb, jobb lopakodásélményt ad. A játék fényerejét a beállításokban érdemes az ajánlottnak megfelelő szintre (ez monitoronként különböző) állítani, így egyértelmű lesz, mikor van valami árnyékban és mikor nem.

markoftheninja-4-foundoutA játék nem túl hosszú, de ha minden szintet maximálisan teljesíteni szeretnénk, a többszöri visszatérésnek köszönhetően már épp elég (akár 20 óra) játékidőt ígér. Akinek még ez is kevés, és kellően gazdagnak érzi magát, a megvásárolható letölthető tartalom csomag egy új játszható karakter mellett két új felszerelési tárgyat és egy új küldetést ad hozzá az eredeti gyűjteményhez, ami mellé jár még egy fejlesztői kommentár. Sajnos kipróbálására még nem nyílt módom.

Összességében egy átgondolt és igényesen kivitelezett, hangulatos alkotással állunk szemben. Nindzsamániásoknak kötelező.


A fenti galéria nagy felbontású képei külön-külön, melyeket a játék hivatalos háttérképeiből[2] válogattam:

Hivatkozások:
[1] www.humblebundle.com
[2]www.markoftheninja.com/mark-of-the-ninja-desktop-background-collection

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s