Life Is Strange

life-is-strange-listing-thumb-01-us-06feb15
Interaktív tini thriller némi drámával és fantasztikummal.


Nekem így tetszett: 8
Sokáig nem tudtam eldönteni, hogy szeretem-e, vagy sem, de aztán megfogott, és nem eresztett.

A jó: szakértelemmel kikevert alapötlet, szégyentelen utalások más művekre, kreatív megoldások.
A rossz: könnyű átsiklani a mellékes tartalom felett, felejthető háttérszereplők, macerás irányítás.
És a csúf: tini.


Most is a játékban megszólalt zenéket[1] hallgatom. Még nem akarom, hogy vége legyen. Mindjárt visszamegyek, és végigtolom az utolsó fejezetet újra. De előbb a bejegyzés.
Figyelmeztetés: egy deka poént nem fogok itt lelőni, úgyhogy talán egy kicsit puritán lesz.

A Life Is Strange[2] a mostanában nagyon divatos epizodikus kalandjátékok táborát erősíti. Ahogy ilyenkor lenni szokott, a problémamegoldás mellett a döntések és következményeik játsszák a főszerepet. Ezúttal a fő szál mellett egyéb tevékenységekbe is bonyolódhatunk, melyek inkább az elmélyedést segítik, vagy épp az újrajátszhatóságot hivatottak elősegíteni: ilyenek például a gyűjthető fotók is, amiknek megszerzése fokozatosan egyre nehezedik, és többször csak visszatérve tudtam őket levadászni. Ráadásul néha annyira lefoglaltak a történések, hogy úgy mentem el dolgok mellet, hogy észre sem vettem őket.

Bevallom, kellett egy kis idő, amíg megtanultam kiaknáznia a játék által nyújtott lehetőségeket, pedig a fejlesztők igyekeztek mindent megtenni, hogy egyértelmű legyen. Ehhez talán az is hozzájárult, hogy egészen a játék végéig nem tudtam hozzászokni az irányításhoz, és volt, amikor inkább elővettem a kontrolleremet, pedig abszolút egérpárti vagyok.

Az alapötlet nem egyedi, inkább több más ötlet keveréke, amit laboratóriumi körülmények között, komoly munkával elegyítettek a srácok. Külön élmény felfedezni a kompozíciót alkotó elemeket. Néha ugyan szájbarágósan túlhangsúlyoznak néhány motívumot, de ezt még megbocsátom. A végeredmény magáért beszél.

A játék komótosan bontja ki történetét. Az elején még furán néztem rá, de szép lassan ráéreztem, és aztán volt pár döntés, amikor szükségét éreztem elküldeni melegebb éghajlatra az írók minden felmenőjét. Ezért a pár pillanatért érdemes játszani.
A karakterek sablonosságuk ellenére is szolgálhatnak meglepetésekkel, és volt, igaz kevés, akit igazán megkedveltem a végére. Szerencsére a főszereplők nagyon is közéjük tartoztak.
Az utolsó fejezet néhány jelenete engem annyira megfogott, hogy az kárpótolt minden korábbiért.

Kiemelném még a számolatlan utalást a jelenkori amerikai kultúra elemeire. Beszélgetésekben, képekben, feliratokban, szinte akárhol előfordulhatnak, amik remekül fűszerezik az egyébként sem unalmas játékmenetet.

Az Unreal grafikus motor jól teljesít a játékban, az én mára már leharcolt és instabil 9800GT-mmel karöltve a legtöbb esetben gond nélkül hozta a 30fps-t 720p-ben magashoz közeli beállításokkal, és a dx10 ellenére is elismerésre méltó látványt nyújtott.

Összehasonlításképpen hadd vegyem elő a félig kész Dreamfall Chapterst. LIS vs. DC. Nem fair meccs, mert az egyik már befejeződött, de a DC bejegyzésben majd visszatérünk a témára.
A LIS jól teljesít technikai téren, és stabilan futott végig, míg a DC többször kifagyasztotta a kártyámat.
A történetvezetés a LIS esetében simább, és látszik, hogy sok munka van benne, rengeteg tesztelés és optimalizálás, a DC ellenben erősebb a fejtörők terén.
A LIS jellegéből adódóan szinte teljesen lineáris, és tuti nem vesztjük el a fonalat, viszont a DC-ben sokkal szabadabbnak érzi magát az ember.
A karakterek a DC-ben nekem jobban bejönnek eddig, bár valószínűleg újra kellene játszanom az előző két részt, hogy valódi véleményt tudjak mondani róluk. Nem elhanyagolható azonban, hogy LIS világába érthető módon könnyebben beleképzeljük magunkat, s ez nagyban hozzájárul az élményhez.

És most, hogy ennyit beszéltem a semmiről, már csak egyet mondhatok: aki még nem játszott vele, az vegye az irányt a bolt felé, és azonnal szerezze be a Life is Strange-t! Az év egyik legemlékezetesebb alkotásával lesz gazdagabb.

Girl-With-Colorful-Hair-1600x900

[1] https://www.youtube.com/playlist?list=PLZlppmGv_GIKfcd4t6odoAB9a7aUBMBZi
[2] http://lifeisstrange.com

Vélemény, hozzászólás?

