Beyond: Two Souls (PS3)

Quantic Dream bejegyzéssorozatunk második részében a francia csapat negyedik játékát vesszük górcső alá. Az előző (Heavy Rain) után meglehetős elvárásokkal ugrottam neki a műnek, és bár szinte mindenben különbözik a kettő, összességében nem kellett csalódnom.


Nekem így tetszett: 9/10.
A jó: kiváló forgatókönyv, remek színészek, jó rendezés
A rossz: apróbb hiányosságok, nem minden egyértelmű
És a csúf: megterheli az embert


Punk-jodie

A Beyond: Two Souls addig nem látott szintre emelte az interaktív történetmesélést. Szinte tökéletes az egyensúly a passzív és az aktív részek között, sosem érezzük magunkat játékosként elhanyagolva.

A történetből nem szeretnék semmilyen poént lelőni, úgyhogy nem is részletezem. Legyen elég annyi, hogy ha kedveled a paranormális elemeket, akkor jó helyen jársz. A játék PS3 verziója összevissza ugrál az idővonalon, amitől oda kell figyelni, hogy akkor most mikor is vagyunk, de ez nem öncélú. Az ugrándozás segítségével a játék sajátos feszültségkeltést és információadagolást valósít meg, ami külön jót tesz az élménynek: egy pillanatra sem lankadhat a figyelmünk ugyanis, és nem válaszolhatunk meg kérdéseket rutinból.

Mert a történet, bármennyire is lineárisnak tűnik, ad némi lehetőséget a kibontakozásra. A több mint 2000 oldalas forgatókönyvnek köszönhetően csintalankodhatunk, gonoszkodhatunk, kedveskedhetünk, nyerhetünk, veszíthetünk a fejezetek keretein belül, s a játék így vagy úgy reagál a tetteinkre. Nincsenek szájbarágós utasítások, így nekem első végigjátszásra több helyen sikerült hibásan felmérni a helyzetet — amit persze később megbántam, de ez valahogy hozzá tartozik az élményhez. Az, hogy az ember nem mehet vissza megváltoztatni a múltat — ami nagyon is kényelmes volt a Life Is Strange c. játékban — súlyt ad a legjelentéktelenebbnek tűnő mozzanatnak is. Persze van fejezetválasztás, és újra lehet játszani bármelyik részt, de az már inkább csak a trófeavadászathoz ajánlott.

BeyondTwoSouls

A történet mellett meg kell említenem a szereplőket is. Minden karakter egyéniség, és mindenki remek munkát végzett megformálásukkor. Mindazonáltal véleményem szerint a játékot a főszereplő viszi el a hátán. A karakter szokatlanul komplex. Sok film, de még könyv is megirigyelhetné, olyan szépen rétegelt. Van erős oldala, gyenge, bátor, szorongó, reményteli és kétségbeesett, és még sorolhatnám. Ami azt illeti, kb. mióta láttam a Cukorfalat című filmet, Ellen Page rajongó vagyok, de eztán már csak vallásos áhítattal fogom emlegetni a nevét. És hogy még Willem Dafoe is benne van a játékban, az csak hab a tortán.

És épp ezek miatt nem tudom most újra elkezdeni. Annyira hatásos volt némelyik jelenet, hogy bár nagyon szívesen emlékszem vissza rá, inkább nem megyek a közelébe egy darabig.

Ha már játékról beszélünk, említsük meg a grafikát is. A csapat képességeit mi sem dicséri jobban, mint a látványvilág egységessége és minősége. Mindent kifacsarnak a PS3-ból, amit csak lehet, a végeredmény pedig magáért beszél. A tökélyre fejlesztett motion capture fantasztikusan élethű animációk használatát tette lehetővé. A színészek digitalizált másolatai szinte egy az egyben képesek visszaadni az apró rezdüléseket, az akciójelenetek pedig kellően látványosak és hihetőek. Szívesen látnék még hasonlót játékokban.

BeyondTwoSouls11661Ellen_Page__David_Cage

Az irányítás, be kell vallanom, az elején csalódás volt. Kicsit kevésnek éreztem a lehetőségeket, és a Heavy Rain szándékosan túlbonyolított kombinációi után — ahol egy helyen egyszerre hét gombot kellett lenyomni a megfelelő sorrendben és utána nyomva tartani (komoly gyakorlás kellett hozzá) — valahogy nem éreztem a kihívást. Egészen addig, amíg nem kezdtem el hibázni. Az irányítás egyszerű és megbocsátó, de épp elég figyelmet igényel, így anélkül jelent megfelelő kihívást, hogy elvonná a figyelmet a történésekről.

A Quantic Dreamnek ezúttal is sikerült maradandót alkotnia. Bár nem tökéletes, az egyik legjobb történet, amit az utóbbi időben szerencsém volt végigjátszani. Még sokáig emlékezni fogok rá.

BeyondTwoSouls238261_front

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s