Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure (PC)

Történt egyszer, hogy a steam  könyvtáramat böngészve megtaláltam az egész Tex Murphy sorozatot. És ugyebár egy sorozatot mindig a végén kell kezdeni!


Nekem így tetszett: 8/10
A jó: FMV (!), humor, kaland
A rossz: pixelvadászat
És a csúf: igazi klasszikus


TeslaEffect_teslaeffect_06

Valamikor réges-régen, az ezredforduló előtt, a digitális tárolók kapacitása robbanásszerű fejlődésen esett át. És hogyan hasznosítsuk ezt a rengeteg tárhelyet, ha nem úgy, hogy interaktív videókat készítünk? A Tex Murphy sorozatnak is ez hozta meg az igazi hírnevet 1994-ben.

Számomra nem volt egészen újdonság ez a műfaj, de kevés emlékezetes megvalósítással találkoztam eddig. Az igazi játékos karrierem a 90-es évek végén kezdődött, és akkor még egyáltalán nem tudtam angolul, úgyhogy sok dolog kimaradt — például a teljes Tex Murphy sorozat is. Azóta szépen lassan igyekszem művelődni, de már érzem, hogy játékosként kicsit elkényelmesedtem. Sok klasszikus cím már nem tud megfogni. A Tesla Effectet is inkább a kalandvágy, mint a nosztalgia utáni sóvárgás miatt kezdtem el.

Tesla Effect - Wallpaper 5

És már az elején sikerült meghozni egy rossz döntést: klasszikus (“gamer”) módban indítottam a játékot, mert hogy ugye ki ha én nem, és egyébként is! És mint utóbb kiderült, ezt közben nem lehet változtatni. Pedig nagyon kellett volna, mert ha egy dologban nem vagyok jó, az a pixelvadászat: többször kényszerültem segítségül hívni a végigjátszást.

Ámde ezt a játékot igazán kár lett volna kihagyni! A történet annyira klisés, annyira rossz, hogy az már jó. A karakterek önmaguk karikatúrái, a színészekre pedig egy szavunk sem lehet. Valamiért sosincs nappal, magányos magándetektívünk életében pedig csak úgy hemzsegnek a végzet asszonyai. A korrupció és a szervezett bűnözés mindent áthat. Szóval csak a szokásos film noir hangulat.

TeslaEffect_Tesla-Effect-insert2

A fejtörők nagy része elnyerte a tetszésemet. Mint már említettem, inkább a tárgyak megtalálásával voltak némi problémáim. A gyűjtögetnivalót is szorgalmasan gyűjtögettem, bár párat sajnos elhagytam.

A dialógusok épp elég elborultak voltak, hogy szívesen hallgassam őket. Több helyen valóban befolyásolhatjuk a beszélgetések folyamát, máshol csak variációkat kapunk, de a döntés a miénk. Néha elég véletlenszerűen kattintgattam, mert nem tudtam eldönteni, hogy az agyament választási lehetőségek vajon most milyen eredménnyel kecsegtetnek, de még így is az öt befejezés közül sikerült elérni a nekem legjobban tetszőt.

Összességében a Tesla Effect az apróbb kellemetlenségek ellenére remek játék. Mondom ezt úgy, hogy az előző részekkel (még) nem játszottam, és a rengeteg visszautalás szimplán elment mellettem. A stílus és a megvalósítás már önmagában kipróbálásra érdemessé teszi, és a felszín alatt is egy korrekt kalandjátékot találunk, ami biztosítja, hogy végig is fogjuk játszani.

TeslaEffect_maxresdefault (1)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

